کنفوبیشن گردشگری سلامت اکو؛ مسیر جدید تحول اقتصادی و برندینگ جهانی
حمید بادامینجات، در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت اکو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری سومین کنفوبیشن (کنفرانس و نمایشگاه) بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در همدان، این رویداد را نقطه عطف و آغازی بر فصل جدیدی از توسعه و تحول پایدار در عرصه گردشگری و سلامت استان دانست.
وی افزود: برگزاری این کنفوبیشن، نماد اعتماد و نگاه ویژه سازمانهای بینالمللی به توانمندیهای همدان است. ما امروز از یک فرصت منحصربهفرد برای عرضه ظرفیتهای علمی، درمانی، تاریخی و طبیعی خود به مخاطبان داخلی و خارجی بهرهمند شدهایم؛ فرصتی که نه فقط برای معرفی قابلیتهای شهر در ابعاد ملی، بلکه با هدف قرار دادن بازارهای جهانی و منطقهای تدارک دیده شدهاست.
رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایهگذاری شورای اسلامی همدان با تاکید بر اینکه گردشگری سلامت یکی از پیشرانهای اقتصادی نوین شناخته میشود، گفت: امروز دیگر گردشگری سلامت صرفاً به معنای ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی نیست، این حوزه گسترهای از تعاملات علمی، انتقال دانش تخصصی، توسعه زیرساختهای مدرن، اشتغالزایی جوانان بومی و افزایش سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی را به دنبال دارد.
بادامینجات خاطرنشان کرد: همدان با دارا بودن پیشینه غنی پزشکی، وجود مراکز درمانی معتبر و کادر متخصص، آماده نقشآفرینی پررنگ در این مسیر است.
وی با اشاره به حضور پررنگ فعالان حوزه سلامت، مقامات کشوری و بینالمللی و نمایندگان بخش خصوصی و عمومی در این رویداد، بیان کرد: کنفوبیشن اکو بستری برای گفتگو و همافزایی کشورهای منطقه در حوزه سلامت فراهم ساخته است و نقش همدان را از یک مقصد توریستی داخلی، به یک پایگاه مهم تعاملات چندجانبه و قطب منطقهای سلامت ارتقا داده است.
رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایهگذاری شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: این امر، زمینه جذب مستقیم و غیرمستقیم سرمایه و افزایش سطح تعاملات علمی و تجاری استان با کشورهای همسایه را بیش از پیش مهیا میسازد.
بادامینجات با بیان اینکه ابعاد اقتصادی برگزاری این کنفوبیشن تنها به مدت روزهای رویداد محدود نمیشود، گفت: برگزاری موفق چنین رویدادهایی در همدان افزون بر ایجاد رونق آنی هتلها، مراکز درمانی و خدماتی، تأثیرات بلندمدتی چون رشد پایدار درآمدهای شهری، توسعه صنعت توریسم سلامت، ایجاد فرصتهای شغلی جدید و بهبود زیرساختهای شهری را در پی دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین باعث افزایش سطح خدمات و استانداردهای درمانی حتی برای شهروندان بومی خواهد شد.
رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایهگذاری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به موقعیت جغرافیایی مثالزدنی همدان، بیان کرد: همدان از حیث موقعیت راهبردی و سرزمینی، ارتباط آسان و ارزان با استانهای غربی، مرکز و حتی شمالغرب کشور و کشورهای منطقه را امکانپذیر میکند.
بادامینجات ادامه داد: این امتیاز رقابتی وقتی با برندینگ و تبلیغات صحیح تلفیق شود، قادر است سیل بیماران متقاضی خدمات باکیفیت درمانی و گردشگران سلامت را به سمت شهر سرازیر کند.
وی با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری سلامت نیازمند نگاه یکپارچه و سیستماتیک است، گفت: رشد این حوزه بدون تعامل نزدیک و مستمر میان نهادهای حاکمیتی، متخصصان، بخش خصوصی و دانشگاهها میسر نیست.
رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایهگذاری شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر و سایر ارگانهای مسئول، موظفاند با همسویی و برنامهریزی راهبردی، موانع پیشرو را شناسایی و برطرف سازند و بستری امن، توسعهیافته و پویا را برای بیماران و گردشگران خارجی فراهم آورند.
وی در پایان با اشاره به اینکه همدان با میزبانی شایسته این رویداد، جایگاه خود را بیش از پیش در سطح ملی و منطقهای تثبیت کرده است، تأکید کرد: شورای اسلامی شهر و تیم مدیریت شهری با حمایت عملی و تسهیلگری، توسعه تعاملات بینالمللی و ارتقای کیفیت و کمیت خدمات درمانی، مسیر هموار برای رشد پویای صنعت گردشگری سلامت در همدان را پیگیری خواهد کرد.
بادامینجات خاطرنشان کرد: هدف ما تحقق شهری توسعهیافته، کارآفرین و در تراز جهانی است که الگویی موفق برای دیگر شهرهای کشور باشد.
این خبر را درتهران پزشکی دنبال کنید
منبع:مهر