پر کردن خلاءهای مهارتی زنجیره کسب و کار توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین محمدی» سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تأکید بر ایجاد زنجیره ارزش مهارتآموزی در کشور، گفت: این نشست هم اندیشی با محوریت آگاهی از نقش مهارتآموزی در زیست بوم اشتغال و مشاغل آینده و همچنین زیرساختهای دادهای این سازمان تشکیل شده است.• مهارتآموزی اکسیری برای رها شدن از تله فقروی با بیان اینکه آموزش به ویژه کسب آموزشهای مهارتی، اکسیری برای رهایی از فقر و وصل شدن به تار و پود اقتصادی کشور می باشد، اذعان داشت: این سازمان، متولی ارائه آموزش های غیررسمی مهارتی با 12 میلیون مترمربع فضا، 657 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، 4800 کارگاه آموزشی، بیش از 22 هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال و 40 هزار مربی می باشد.معاون وزیر تصریح کرد: وظایف سازمان آموزش فنی و حرفهای به عنوان متولی آموزشهای غیررسمی جهت پر کردن خلاءهای مهارتی زنجیره کسب و کار به شاغلین بنگاه های اقتصادی و افراد جویای کار و مهارت، تعریف شده است.• ضرورت به رسمیت شناختن نظام صلاحیت حرفه ایبه گفته وی نظام صلاحیت حرفه ای با هدف ایجاد بستری مناسب برای گسترش و ارتقاء شایستگیهای حرفهای و ارزیابی توانمندیهای سرمایهای انسانی جهت پیشرفت مستمر در سطوح مختلف آیین نامه نظام صلاحیت حرفه ای تصویب و از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تأکید بر به رسمیت شناختن صلاحیت حرفهای، ادامه داد: استانداردها و معیارهای سطوح صلاحیت حرفه ای بر اساس نظام طبقه بندی مشاغل کشور، متناسب با «دانش، مهارت و نگرش» مورد نیاز هر یک از حرفه های بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ، حداکثر مشتمل بر 6 سطح طبقه بندی می شود.بر اساس این گزارش، سرویسهای اولیه کارجویان، مهارتها، نیازمندیها، دورههای آموزشی، استانداردها، پروژههای کارفرمایی، کاریابیها، تأیید اصالت گواهینامههای مهارت، سطح بندی توانمندی کارجویان و یا ارائه کنندگان خدمات و … از طریق رابط برنامهنویسی نرمافزار و سرویس های واسط به سکوهای داخل کشور از جمله پیشنهاداتی بود که جهت همکاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با شرکتهای پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه شد.
این خبر را درتهران پزشکی دنبال کنید
منبع:خبرگزاری سلامت